Persbericht — 27 januari 2022

Capricorn Partners bereidt haar toekomst verder voor met een opgefrist logo en een nieuwe website

Capricorn Partners bereidt haar toekomst verder voor met een opgefrist logo en een nieuwe website

Bij het begin van dit nieuwe jaar is Capricorn Partners verheugd om zijn opgefrist logo en zijn nieuwe website aan te kondigen: www.capricorn.be.

Capricorn Partners is, sinds de fusie met Quest Management in 2012, het verkrijgen van een licentie als erkende AIF manager in 2016 en de uitbouw van een partnership structuur sinds 2018, uitgegroeid tot een gevestigde beheerder van investeringsfondsen die zowel in genoteerde als in private ondernemingen investeren. Zo richt de groep zich met een ervaren investeringsteam op de thema’s Digital, Health en Cleantech en op de economische brug tussen Europa en China (“Capricorn Fusion”). Capricorn Partners investeert in innovatieve Europese technologiebedrijven en beheert een portefeuille van meer dan € 600 miljoen.

Met ons nieuwe logo en onze nieuwe visuele identiteit benadrukken we onze focus op technologie, verantwoord investeren en diversiteit van onze investeringsaanpak.

Het logo weerspiegelt de cultuur en geschiedenis van Capricorn Partners. Het past bij onze kernactiviteit, namelijk de juiste investeringsbeslissingen nemen op een gedisciplineerde manier door middel van een duurzame investeringsaanpak met een team waarin kennis, ervaring en diversiteit belangrijk zijn.

De publieke fondsen beheerd door Capricorn, in de eerste plaats Quest for Growth, gaan mee in deze nieuwe huisstijl. Het logo van Quest for Growth wordt voor het eerst sinds de beursintroductie in 1998 vernieuwd. Dit nieuwe logo verwijst ook naar de specifieke kenmerken van Quest for Growth, met name de zoektocht naar interessante beleggingsmogelijkheden door middel van grondige analyse. Ook voor Quest Cleantech Fund en Quest+, de SICAV’s waarvan Capricorn Partners investeringsmanager en marketing agent is, worden de logo’s aangepast aan de nieuwe stijl.

De nieuwe website is ontwikkeld met een modern design in perfecte harmonie met onze nieuwe visuele identiteit. Een overzichtelijke lay-out van de verschillende fondsen, meer aandacht voor ESG (environmental, social & governance) aspecten en contactmogelijkheden via de website zouden ons nog dichter bij onze investeerders en bedrijven moeten brengen. De websites van Quest for Growth, Quest Cleantech Fund en Quest+ worden in dit design geïntegreerd maar blijven rechtstreeks bereikbaar via de eigen adressen www.questforgrowth.com, www.questcleantechfund.com en www.quest-plus.com.

Kortom, bij Capricorn Partners zijn we gepassioneerd en enthousiast over onze voortdurende evolutie en we zijn verheugd dit weerspiegeld te zien in een opgefriste identiteit, logo en website die perfect aansluiten bij onze toekomstvisie.